از زنان والا و فداکار روزگار ماست بانوئی صبور، با تقوی، مادری نمونه، همسر شهید خلبان سیّد محمود ابطحی است.
ایشان در خانواده ای کاملاً مذهبی ومعتقد در میبد یزد متولد شده، رشد یافته، تحصیل نموده و با شغل مقدس معلمی سال ها به نسل جوان خدمت کرده است.

این بانوی برجسته می گوید”به ازدواج مردی درآمدم که خلبان بوده و با نا ملایمات و رنج هایی که در بود و نبود شوهرم چه در زمان انقلاب و چه در زمان جنگ که مسئولیتی سنگین بر عهده داشتند، پا به پای ایشان در سنگر خانه او را همراهی کردم. حاصل ازدواجم با آن خلبان نمونه ۳ فرزند می باشد، عارفه سادات بر کرسی پزشکی دانشگاه تهران معرفت پزشکی می آموزد، سیّد امین الدین از دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شده و عطیه سادات در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه الزهرا مشغول تحصیل است. فرزندان آن بزرگوار مجاهدان علم و معرفت هستند که با نبودن پدر خو کرده و چراغ پدر را روشن نگه داشته اند چرا که خواسته پدرشان بوده” این مادر نمونه می افزاید: مدت ۳۷ سال در آموزش وپروش به تدریس مشغول بوده ام و کلاس را دریایی بیکران می دیدم که می خواستم بسوزم و جانم را نثار دیدگانی کنم که همواره مهربانی همراه داشت این شغل را فداکاری و ایثار می دانستم و به آن عشق می ورزیدم.
خانم حسینی نسب در ۱۳۶۵ برای مثمر ثمر بودن بیشتر به کمک دوستانش . با یاری خداوند به عضویت خیریه حضرت فاطمه زهرا (س) در آمدند. او می گوید: امروز برخود می بالم که در خدمت فرزندان محروم از پدر هستم تا شاید بتوانم از راه عاطفه و محبت کمبودی که از طرف پدر دارند را جبران کنم چرا که خود شاهد این مصیبت بزرگ از جانب فرزندانم بودم.
خدمت در بنیاد حضرت زهرا (س)
۱٫ جلسات دینی و مذهبی که شامل ختومات و سفره ها که پول این نذورات به حساب بچه های ایتام ریخته می شود که به عهده ایشان است.
۲٫ پشتیبان مستمری ۵۰ الی بیشتر در داخل و خارج از کشور.
۳٫ در ماه مبارک رمضان عهده دار افطاری ۳۰۰ بچه.
۴٫ در اسفند ماه در دفتر قیام برای بخش لباس و مواد خوراکی و کار افتخاری.
۵٫ پشتیبان درسی بچه های ایتام و کمک به تدریس بعضی از مواد درسی.
۶٫ مدیریت دفتر ایتام صادقیه.
۷٫ اداره جلسات فراگیری قرآن همراه با معنای آن.
۸٫ رسیدگی به سرای سالمندان قدس قلعه حسنخان .
۹٫ شرکت در اردوهای بچه های ایتام در تهران و یا شهر های مذهبی به عهده ایشان است و همچنین در تهیه جهیزیه و جمع آوری آن و به خانه بخت فرستادن ایتام همیاری می کند.
ما هرگز به مقام نیکوکاران خدا نخواهیم رسید مگر آنکه از آن چه دوست داریم در راه خدا انفاق کنیم. ( آل عمران-آیه ۹۲)
ایشان می گویند: “اگرچه در زندگی موانع و مشکلات فراوانی وجود دارد اما برای هریک ازآن ها جنبه مثبتی وجود دارد انتخاب کن که واقعیت مثبت را ببینی و با آن زندگی کنی و هیچ مشکلی برای زمانی طولانی مشکل نخواهد بود.

پیام من برای نسل جوان: اجازه ندهید که گذشته مانع پیشرفت شما شود چه در این صورت گوهر گرانبهایی را از دست می دهید.
برای خو د باید زندگی کرد نه برای نمایش دادن به دیگران.
همه لذت ها فانی و زودگذرند به جز دو لذت، یکی لذت نیکی و فداکاری برای مردم و دیگری لذت انجان وظیفه که این دو احساس خوشبختی و رضایت فراوانی را در پی خواهد داشت.

آنان که گهواره را به دست دارند، از آن هایی که زمام حکومت را عهده دارند مؤثرترند.
” فاطمه حسینی نسب، همسرشهید خلبان سیّد محمود ابطحی”